Mercedes en Bmw passen optie lijsten aan

%27Mercedes en BMW willen optielijst simplificeren%27
Premiummerken als Mercedes-Benz en BMW verdienen momenteel veel geld dankzij hun ellenlange optielijsten. Toch gaan de merken de auto%27s standaardiseren en het aantal beschikbare opties terugdringen.
BMW en Mercedes willen de koop van hun auto%27s versimpelen. Beide merken hebben gesignaleerd dat de complexe optielijsten vol zaken die elkaar uitsluiten tot frustratie leiden bij potentiële kopers en in het ergste geval de geïnteresseerden van een koop doen afzien.
Marketingchef Ian Robertson van BMW zei het volgende tegen Automotive News%3A %22We hebben ons bij de 4-serie Gran Coupé beperkt tot vier uitvoeringsniveaus%2C bij de i8 zijn dat er drie. Dat maakt het voor de klant makkelijker een goede keuze te maken én is goed voor de restwaarde van de auto.%22
In de praktijk betekent dit dat BMW in de Verenigde Staten bijvoorbeeld weinig sportieve modellen met een handbak aanbiedt%2C terwijl het merk de Australiërs juist graag in een vierwielaangedreven model wil krijgen.
Mercedes-Benz heeft MercedesMe opgericht%2C dat zich bezighoudt met multimedia en hulpsystemen. Experts op dit gebied helpen klanten bij het uitkiezen van de juiste opties.

NU

Deel dit bericht
Email this to someoneShare on Google+Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterPin on Pinterest

reacties